Kundesegmenteringsanalyse med Proficon som sparringspartner
Gør en forskel og få større udbytte!
Spørgsmålet er her:
- Har jeg styr på hvilke kundesegmenter, der er mest profitable for netop min virksomhed?
- Behandler jeg alle kunder ens, selvom det måske er 20 % af kunderne, der giver 80 % af indtjeningen?
- Hvordan sikrer jeg mig, at jeg bruger den rigtige tid – på den rigtige kunde? Hvad er rigtig tid? Hvad er en rigtig kunde?
Simple spørgsmål og alligevel utroligt strategiske! Proficon hjælper med at opnå mest mulig profit i fremtiden.
Vi formår at få optimal udnyttelse af virksomhedens ressourcer og indsatser gennem en kundesegmentering, hvor kunderne inddeles i grupper, afhængigt af nuværende indtjening og det fremtidige indtjeningspotentiale.
Proficon har mere end 20 års erfaring med at udføre detaljeret analyser af forskellige kundesegmenter.
Vi fungerer som sparringspartner for en række virksomheder i forbindelse med udviklingen af strategier for deres kundesegmenter, og vi har stor erfaring med at skabe fokus blandt sælgere og andre medarbejdere på vigtigheden af kundesegmenterne; hvor attraktive de er for virksomheden og rentabiliteten af de forskellige kundesegmenter – altså hvilken indsats, der skal ydes for at opnå det største udbytte.
Kontakt os på tlf. +45 70 22 46 40 for en uforpligtende snak om, hvordan kundesegmentering kan udføres i jeres virksomhed.